Specialisaties:

  • Stotteren is een vloeiendheidsstoornis waarbij klanken worden herhaald, aangehouden of geblokkeerd. Naast de fysieke stoornis, heeft dit probleem ook een grote mentale impact en gaat het vaak gepaard met spreekangst en vermijdingsgedrag. (Voor kleuters tot volwassenen)
  • Broddelen is een minder gekende vloeiendheidsstoornis waarbij de planning van de spraak- en taalactiviteiten in de hersenen zijn verstoord. Dit kan leiden tot fouten in de woordstructuur en/of snel en onverstaanbaar spreken en/of onjuiste spreekpauzes. (Vanaf lagereschoolleeftijd tot volwassenen)
  • Bij taalproblemen zien we dat kinderen een vertraagd of atypisch ontwikkelingspatroon hebben. Dit kan zowel op receptief als productief niveau. Enkele voorbeelden: kinderen begrijpen auditieve opdrachten niet, eerst woorden komen later, foutieve zinsbouw, meervouden verlopen niet correct, …
  • Bij articulatieproblemen merken we dat bepaalde klanken niet of foutief gevormd worden of ze worden vervangen door andere klanken.
  • Bij leerstoornissen zien we kinderen die moeilijkheden ondervinden op vlak van lezen/rekenen/schrijven.

Heeft u vragen omtrent de opstart van logopedie, stuur een e-mail naar ine@groepspraktijksummit.be